שירים הם סיפורים...

מפגשי סיפורים וזמר - מיועדים הן לגופי-תרבות והן לחוגים פרטיים

כל מפגשי הסיפורים והזמר בליווי שירים מושמעים (בחלקם הקלטות נדירות) וכן בליווי מצגות הכוללות תמונות אותנטיות ואת המילים של השירים המושמעים...

שוב יוצא הזמר אל הדרך

מפגש מרתק המגדיר ובוחן באמצעות שירים, סיפורים ואנקדוטות - את דרכו הנפתלת של ה-"זמר העברי" מסוף המאה ה- 19 וראשית המאה ה- 20 עד עצם ימינו אלה...

שתלתם ניגונים בי אימי ואבי...

מפגש חוויתי-נוסטלגי המציג את סיפורי-התנ"ך ופסוקיו ואת המסורת-היהודית כמקור-השראה לשירים רבים ב-"זמר העברי"… (מפגש זה אפשרי במספר גרסאות בעלות דגשים שונים).

שורו, הביטו וראו...

"זמר החלוצים" ניכתב בחלקו בחדרי המורים למוסיקה, ויש אומרים שיותר מכך ב-בתי-הקפה של תל-אביב... אך איש לא יחלוק כי היה זה זמר עטור-סמלים! מפגש זה מוקדש לסמלים-המזומרים.

הן אפשר, שיהיה זה פשוט כבר מחר!

מפגש-דיון מזומר ומרתק בתופעת ה"מוזות" שאינן שותקות כאשר התותחים רועמים... משירי המלחמות, דרך ה-"להקות הצבאיות" והכוכבים שצמחו מהן, ועד לשירי-השלום לסוגיהם…

"ומכל הגלויות ועם כל הבעיות"...

מהפך של ממש עבר הזמר-העברי מ-סגנון ה"שטעטל" המזרח-אירופאי... דרך שירי המחרשה והגורן ועד ל- "מעורב" של היום... מפגש-ייחודי המוקדש ל-"כור ההיתוך" המדהים שעבר ה"זמר העברי".

הכל בגלל האהבה!

מפגש-כיף מזומר המתמקד בסיפורים שמאחורי שירי-אהבה ושירים רומנטיים שנכתבו וזומרו בארץ בתקופות שונות... מאהבות "על הגורן בליל לבנה" ועד ל-"אהבה האדומה" של שמעון פרס.

"פרצופה של המדינה"...

מדהים לראות ולשמוע עד כמה הצליח ה"זמר-הסאטירי" שלא לפספס כמעט אף אירוע משמעותי בתולדות החברה הישראלית - מפגש זה מיוחד לתכניו וצליליו של ה"זמר החברתי-סאטירי".

היינו ילדים וזה היה מזמן...

מפגש של סיפורים ושירים שנולדו בין סמטאות ושכונות ירושלים... מה-"יבה-בם" של השטעטל האשכנזי ועד לצלילי ה"בוסתן הספרדי"... שירים בניחוח שכונתי.

בכל זאת יש בה משהו...

מפגש מרתק המתמקד באופיה המיוחד של העיר תל-אביב - ערש התרבות הקלה, ובצביון הייחודי שמעניקים לה השירים הרבים שנכתבו עליה... מתל-אביב האלתרמנית ועד בכלל !!!

הקולות של פיראוס מזכירים את חיפה

"חצי עולם שר יוון"... זו לא רק שורה משיר, אלא תופעה ב"זמר העברי"... מפגש-מיוחד המוקדש ל"מערכת היחסים" המרתקת שבין הזמר הישראלי ל-יווני... מחיים חפר עד פוליקר ועד בכלל...

מ-"כלניות" ועד "דצמבר"...

מפגש-חוויתי מיוחד לציון 100 שנה להולדתם של שניים מגדולי יוצרי הזמר-העברי - נתן אלתרמן ו- משה וילנסקי... השירים המשותפים וגם כל אחד לחוד... (אפשרית כמובן התמקדות רק באחד מן השניים).

"לנצח זכור נא את שמותינו"...

פגש מרתק ומרגש המוקדש כל כולו ל"שירי ההנצחה" ומקומם הנכבד בתרבותנו... משירי הנצחה קולקטיביים ועד לשירים המנציחים סיפורים אישיים... (ניתן ליחד לערבי/ימי הזיכרון).

כל מפגשי הסיפורים והזמר בליווי שירים מושמעים (בחלקם הקלטות נדירות) וכן בליווי מצגות הכוללות תמונות אותנטיות ואת המילים של השירים המושמעים...

מחאה ? בזמר ? וואללה יש ! אבל...

על שירי המחאה בזמר העברי.

למאמר המלא

מיתולוגיה, נופים, צזיקי וצלילי בוזוקי... סיורים ליוון ולכרתים.

למאמר המלא