סיפורי המאה שלפני המדינה

המסע אל ה"עיר הקדושה"...

סיור מרתק המתמקד בעולי-הרגל הרבים שעלו לירושלים במחצית השנייה של המאה ה-19 ובמחצית הראשונה של המאה ה-20, ומצאו את העיר בעיצומה של ה"יציאה מן החומות".

אורחים פורחים בעמק החולה

סיור סיפורים על מתיישבים ועוברי אורח בין המושבות ראש-פינה ומטולה של סוף המאה ה-19 וראשית המאה ה- 20 . הצצה מרתקת על דמויות ואירועים - נאיביים וגם לא כל-כך...

אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדתי...

בעקבות סיפורי ושירי ההתיישבות בעמקים... סיפורים שהיו באמת וגם כאלה שנרקמו מן המוח ה"קודח"... על אנשים שחלמו, אבל בעיקר עשו. (בעמק הירדן ו/או בעמק יזרעאל).

וצ'יף צ'יף צ'אף הקטר נשף...

סיור חוויתי לאורך מסילת "רכבת העמק" המיתולוגית שסיפוריה ה"צבעוניים" מן המחצית הראשונה של המאה ה- 20 , הפכו עוד בתקופתה ל-אגדות פולקלוריסטיות.

"מסע המושבות" של הרב קוק ועמיתיו.

סיור ייחודי בעקבות "מסע-הרבנים" המרתק ורב-השאלות, שיצא בשנת 1913 בראשותו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק אל מושבות החלוצים הציוניות בשרון ובצפון הארץ.

"לחיי הספינות שבדרך"...

בסיפורי ושירי ה"העפלה" עולה המציאות כמעט על כל דמיון... מה שהופך את הסיור בעקבותיהם לנוסטלגי ומרתק במיוחד. "חופים הם לפעמים געגועים..." (אפשרי בשילוב "מחנה-המעפילים" בעתלית או מוזיאון ההעפלה וחיל-הים בחיפה).

"אנו אנו הפלמ"ח"...

סיור מרתק בעקבות סיפורי ושירי הפלמ"ח במלאת 70 שנה להקמתו. הסיור מ-כ"ד יורדי הסירה ועד למלחמת-הקוממיות מתרכז בתל-אביב ובסביבתה ואפשרי גם בשילוב "מוזיאון הפלמ"ח". 

"חיילים אלמונים עלי בריקדות"...

סיור סיפורים מרגש בעקבות אירועים ופעילויות ש"השתיקה היתה יפה להם" בימי פעול המחתרות... הסיור בגוש-דן והשפלה או לחילופין בירושלים, אפשרי בשילוב עם המוזיאונים הרלוונטיים (בהתאם למסלול הסיור).  

בעקבות "תנועת המרי העברי"...

סיור סיפורים מרתק בחיפה ובגליל המערבי, בעקבות אירועי אחד-עשר החודשים של שיתוף הפעולה בין הפלמ"ח, האצ"ל והלח"י במאבק בשלטון הבריטי ובגזירות ה"ספר הלבן". (אפשרי גם בשילוב "מוזיאון המחתרות" בכלא עכו). 

"וגם הנגב עוד יהיה פורח"...

משלושת המצפים ואחת-עשרה הנקודות של טרום המדינה ועד לחוות הבודדים של היום - ההתיישבות בנגב היא סיפור מרתק של דמיון ועקשנות... סיור זה יוצא בעקבותיו.

מחאה ? בזמר ? וואללה יש ! אבל...

על שירי המחאה בזמר העברי.

למאמר המלא

מיתולוגיה, נופים, צזיקי וצלילי בוזוקי... סיורים ליוון ולכרתים.

למאמר המלא