שירים וסיפורים על אם הדרך

(חלקם אפשריים כ-"סיורים מזמרים" בליווי נגן)

"שורו הביטו וראו"...

סיור מרתק בעקבות שירי וסיפורי ההתיישבות בעמקים. על דמויות, אירועים ואגדות שהפכו את האידאולוגיה הציונית לעשייה של ממש - מזוויות הראייה הייחודיות ליצירה התרבותית... (בעמק הירדן, או בעמק יזרעאל ו/או בשילוב בין העמקים).

"שם הרי גולן הושט היד וגע בם"...

סיור רומנטי-פיוטי משהו, אל מול הכנרת, בעקבות שיריהן של היוצרות רחל ו-נעמי שמר , וגם בעקבותיהם של יוצרים אחרים. (אפשרי גם בשילוב שייט לעת השקיעה).

"היה זה בחצות הליל - בחולות"...

המראות והסיפורים שמאחורי שירי "תל-אביב הקטנה" משתלבים היטב במראות האתרים בהם התפחתה ה"תרבות הקלה". מ-בתי הקפה של אלנבי ושפת הים עד "דיזנגוף" ו-נמל ת"א.

"עוד נלך ידידי בשבילי גן-מאיר"...

סיור-סיפורים מרתק בתל-אביב בעקבות שיריו של המשורר הייחודי נתן אלתרמן. מסיפורי גן-מאיר, דרך העדלאידות של אלנבי, כרם-התימנים, תרבות בתי-הקפה ועד לשפת הים

"מעל המסגדים עולה ירח"...

סיור בעקבות סיפורים, שירים ויצירות שנולדו בעיר העתיקה של יפו - שערה הימי של ארץ-ישראל. משירי מועדון החמאם, דרך סיפורי אבו-נאבוט ואבו-נימר, ועד לציוריו הנאיביים של נחום גוטמן, סיפורי הסרט "קזבלן", צלילי הבוזוקי של מועדון "אריאנה" ועוד... (אפשרי כסיור יום או כסיור אחה"צ-ערב).  

"היינו ילדים וזה היה מזמן"...

סיור-סיפורים בעקבות דמויות ואירועים ב-שכונות ירושלים, כפי שמצאו את ביטויים ביצירותיהם של סופרים ומשוררים תושבי העיר, וגם כאלה אשר רק "הציצו" אליה... (אפשרי במגוון רחב של שכונות ואזורים).

"לנצח זכור נא את שמותינו"...

סיורים ממוקדים בנושאי "תרבות ההנצחה" (אנדרטאות, סיפורים, שירים ועוד) הכל-כך מפותחת בארצנו... (אפשרי במיגוון רחב של אזורים: בגליל המערבי, בהרי ירושלים, או בצפון הנגב).

מחאה ? בזמר ? וואללה יש ! אבל...

על שירי המחאה בזמר העברי.

למאמר המלא

מיתולוגיה, נופים, צזיקי וצלילי בוזוקי... סיורים ליוון ולכרתים.

למאמר המלא