שונים ומשונים בארץ-ישראל

אמונות ומסורות ברומו של גליל.

אמונות ומסורות שמקורן לעיתים ביהדות ולעיתים בדתות אחרות, משכו שונים ומשונים אל פסגות וערוצי הגליל. סיור פולקלוריסטי ייחודי זה יוצא בעקבותיהם (אפשרי כסיור יום או כסיור-לילה).

סיפורה המוזר של "כת ההיכל"...

סיור בעקבות הסיפורים המוזרים של הכתות המשיחיות הנוצריות שהגיעו לא"י במחצית השנייה של המאה ה- 19... במרכזם הטמפלרים שהקימו את ה"מושבות הגרמניות". (הסיור אפשרי בשלושה אזורים שונים: חיפה ומושבות העמק, או יפו שרונה ווילהלמה, או בירושלים).

חפש את האישה...

סיור העוקב אחר חלקן של נשות העליות הראשונות בגיבושן של האידאולוגיות ושל היישוב העברי הציוני בארץ... בין חדרה לזיכרון-יעקב בעקבות: אולגה חנקין, מלכה ושרה אהרונסון, ניטה לנגה ועוד.

בעקבותיו של ה"זקן מנהריים"...

סיור-סיפורים בעמק הירדן בעקבות סיפור "חישמול הארץ" והאיש שמאחורי ה"שיגעון" - פנחס רוטנברג... אדם שדמותו ה"צבעונית" הופכת את הסיור בעקבותיו למרתק במיוחד.

אניות ועוד בין סלעי יפו לחופי תל-אביב.

סיור מיוחד בעקבות סיפוריהם המרתקים של יורדי-ים, קפיטנים, מעפילים ועוד... אשר מצאו את דרכם משחר ההיסטוריה ועד לעת האחרונה, אל חופי יפו ותל-אביב.

"עיר קטנה ואנשים בה מעט".

רבים וטובים תיארו את תל-אביב ודמויותיה – איש איש בדרכו... סיור זה יוצא בעקבות יוצריה ויצירותיה של תל-אביב הקטנה מעגנון וגוטמן עד גולדברג, ואלתרמן וגם על אלו שביניהם... (הסיור אפשרי בשילוב אזורי העיר השונים: נווה-צדק, אזור אלנבי-ביאליק, דיזנגוף, גדות הירקון ועוד).

"והוא עלה למרכבה"...

מדוע שלחו הערבים לקלל את טחנת-הרוח של מונטיפיורי ? סיור בעקבות ה-"יציאה מן החומות" וסיפורי ההתיישבות בשכונותיה ה"חדשות" של ירושלים במחצית השנייה של המאה ה- 19... ובראשית המאה ה- 20 (הסיור אפשרי בשילוב שכונות שונות: ממשכנות שאננים ועד שכונות הגנים).

מחאה ? בזמר ? וואללה יש ! אבל...

על שירי המחאה בזמר העברי.

למאמר המלא

מיתולוגיה, נופים, צזיקי וצלילי בוזוקי... סיורים ליוון ולכרתים.

למאמר המלא